wtorek, 8 stycznia 2013

Ulotka

ULOTKI PUCK


Co to jest ulotka i jakie są cechy dobrej ulotki reklamowej?

Ulotka to często stosowane źródło wiedzy o organizacji, materiał reklamowo-informacyjny, którego przeczytanie powinno zająć jak najmniej czasu, a jednocześnie dostarczyć jak największej ilości informacji. Informacje, które zostaną umieszczone na ulotce powinny być rzeczowe i konkretne – wymaga to bardzo precyzyjnego określenia jej celu. Przy konstrukcji ulotki często stosowane są podtytuły, śródtytuły oraz wypunktowania, które pozwalają zapewnić zwięzłość i przejrzystość. Inaczej będzie przygotowana ulotka, której zadaniem jest informować o działaniach organizacji, inaczej taka, która zaprasza na kolonie letnie.

Zasady tworzenia ulotki:
  • ulotka musi zawierać informacje, których szuka adresat: przyciągający nagłówek wskazuje odbiorcy korzyść (przynajmniej jedną) albo/oraz wywołuje ciekawość. Nagłówek to najbardziej istotna część ulotki. John Caples, specjalista od reklamy, powiedział kiedyś, że „Twórca reklamy powinien poświęcić 80% swojego czasu na napisanie dobrego nagłówka”;
  • ulotka musi być łatwa w odbiorze, bez trudnych słów: ludzie nie lubią czytać tekstów, których nie rozumieją; powinna oddziaływać na emocje, wyobraźnię;
  • ulotka musi być logiczna i zaplanowana, zawierać zwięzły przekaz: zdania krótkie, najlepiej równoważniki zdań; użycie jasnego i prostego języka (nie stosuje się wyszukanych porównań czy dwuznaczności);
  • ulotka musi sprzedawać najważniejsze informacje już w śródtytułach;
  • ulotka musi być przejrzysta, a rozmieszczenie tekstu zaplanowane – z zawartością ulotki odbiorca może się zapoznać w ciągu ok. 1 min; jest hierarchizacja elementów (widać, które elementy są ważniejsze, a które dodatkowe)
  • ulotka musi być ładna i przyciągać uwagę – należy zadbać o oryginalność, atrakcyjność wizualna;
  • ulotka musi być poprawna stylistycznie i edytorsko.

Ulotki Puck projekt,druk


Co możesz zrobić, żeby twoje ulotki spełniały swoją rolę? Jakie 6 elementów powinny zawierać, żeby przyciągały do ciebie nowych klientów?
checkbox_2Jeśli nie chcesz, żeby po kilku chwilach potencjalny klient zręcznym ruchem umieścił twoją ulotkę w koszu, to musi być ona łatwa do przeczytania.
Nie używaj małych, nieczytelnych i niestandardowych czcionek… bo przecież nikt nie nosi ze sobą lupy. Nikt też nie będzie brał ulotki do domu, by dopiero tam spokojnie ją przestudiować.
Ulotka nie może być skomplikowana. Nie powinna być ani zagadką, ani łamigłówką. Czy ktokolwiek znajdzie czas, żeby przysiąść, nałożyć okulary i przeanalizować twoją ulotkę?
Potencjalny klient daje tobie i twojej ulotce tylko kilka sekund swojej uwagi… a tymczasem kosz na śmieci z szerokim otworem zbliża się z każdym krokiem czytającego.

Wizytówki Pucki
Tanie wizytówki Puck
 Projekt druk Wizytówki Puck

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz