Co to jest logo?
Logo (logotyp) to najczęściej graficzna forma nazwy organizacji. Czasem jest to znak, który jest uzupełnieniem nazwy. Logotyp można porównać do inicjałów człowieka – z tą różnicą, że z logotypu organizacja korzysta praktycznie codziennie. Dziś trudno wyobrazić sobie działalność publicznąbez posiadania logotypu, tak samo jak trudno sobie wyobrazić pracę z ludźmi bez posiadania wizytówki.
Każdy człowiek codziennie styka się z ponad 1500 logotypami. Gdy
wstajemy rano i otwieramy lodówkę to widzimy znaki graficzne na mleku,
serze, jogurcie, które bezbłędnie przypisujemy określonym markom.
Podobnie jest w łazience… Każda firma stara się tak opracować swój
logotyp, aby był jak najlepiej zapamiętywany i szybko stawał sie
synonimem marki. Przedsiębiorstwa wydają setki, a nawet miliony złotych,
aby logo kojarzyło się z określonymi wartościami. Cel jest jeden –
doprowadzenie do sytuacji, w której logo w ciągu ułamka sekundy pozwala
na ulokowanie danej firmy, czy marki w określonym „świecie”. Dziś prawie
każdy kto widzi na billboardzie logo kampanii „Pij Mleko” od razu
przypomina się sobie całą kampania i pojawia się myśl: „Mleko powinno
się pić codziennie”. Oczywiście osiągnięcie takiego efektu wymaga czasu i
konsekwentnych działań komunikacyjnych, ale jak mówi chińskie
przysłowie: „Każda, nawet najdalsza podróż zaczyna się
od pierwszego kroku”.
od pierwszego kroku”.
Podstawowe narzędzia gdzie wykorzystywany jest logotyp organizacji to:
- strona www;
- wizytówki;
- papier firmowy;
- ulotki, foldery.
Wizytówki Puck Projekt druk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz