wtorek, 8 stycznia 2013

Logo typ

Co to jest logo?

Logo (logotyp) to najczęściej graficzna forma nazwy organizacji. Czasem jest to znak, który jest uzupełnieniem nazwy. Logotyp można porównać do inicjałów człowieka – z tą różnicą, że z logotypu organizacja korzysta praktycznie codziennie. Dziś trudno wyobrazić sobie działalność publiczną
bez posiadania logotypu, tak samo jak trudno sobie wyobrazić pracę z ludźmi bez posiadania wizytówki.
Każdy człowiek codziennie styka się z ponad 1500 logotypami. Gdy wstajemy rano i otwieramy lodówkę to widzimy znaki graficzne na mleku, serze, jogurcie, które bezbłędnie przypisujemy określonym markom. Podobnie jest w łazience… Każda firma stara się tak opracować swój logotyp, aby był jak najlepiej zapamiętywany i szybko stawał sie synonimem marki. Przedsiębiorstwa wydają setki, a nawet miliony złotych, aby logo kojarzyło się z określonymi wartościami. Cel jest jeden – doprowadzenie do sytuacji, w której logo w ciągu ułamka sekundy pozwala na ulokowanie danej firmy, czy marki w określonym „świecie”. Dziś prawie każdy kto widzi na billboardzie logo kampanii „Pij Mleko” od razu przypomina się sobie całą kampania i pojawia się myśl: „Mleko powinno się pić codziennie”. Oczywiście osiągnięcie takiego efektu wymaga czasu i konsekwentnych działań komunikacyjnych, ale jak mówi chińskie przysłowie: „Każda, nawet najdalsza podróż zaczyna się
od pierwszego kroku”.
Podstawowe narzędzia gdzie wykorzystywany jest logotyp organizacji to:
 Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego




Wizytówki Puck Projekt druk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz